9/9/09

30/08/2009 Cursa Carretera Ripoll "Terra de Comtes" – En Mr Bean fent carretera

3 setmanes abans de la Volta a la Cerdanya, el “team cunyaos” es presenta a la cursa de carretera de Ripoll. Son 112km sortint de Ripoll, pujant a Planoles, d’allà a Tosses i La Molina, baixant a Urtx, pujant la collada i tornant a baixar fins a Ripoll.

Comencen a les 8h i 20, amb una impuntualitat digne de la organització de la cursa, caòtica com poques (de fet, encara no sabem com vam quedar, ni els de la organització tampoc, es clar!). Sortida neutralitzada fins a Ribes i allà comencen els pals. D’entrada el Fuster treu l’instint boletaire i es posa a tirar com un animal, però aviat queda clar que cal anar a ritme. Anem junts, a un bon ritme, passant gent, fent accelerades i atrapant els de davant i així passem Planés (o algo així) on hi ha un petit tram de baixada sense més importància si no fos perquè a la primera curva em passa un, em talla em descontrola, clavo els frens, derrapo de darrera cual Valentino, faig un caballito invertido amb 3 rebots a terra per acabar sortint de la carretera enfilant-me a un talús i amb la coberta fora de lloc. O sigui, no ha passat res, però començant la maniobra a 45km/h, em podia haver fet bastant de mal...

Parem i arreglem els danys. Decidim que el Fuster vagi tirant, que ara ve pujada de la bona i jo em quedo acabant de reparar la bici, que m’acaba costant mes del previst. Continuo i mentre miro si està tot be a la bici, a la següent curva torno a sortir-me de la carretera...en fin! Començo a tirar i passar gent i a buscar el Fuster. Aquesta es la pujada de Tosses, que te unes rampes bastant distretes, sobretot just desprès de creuar la via del tren, que passo amb les barreres baixades! Arribo a dalt, havent passat 30 o 40 ciclistes on m’espera el Fuster a l’avituallament. Tirem i baixem a Urtx, on comença la pujada de la collada. Me les apanyo per fer caure el bidonet on porto els xutes (tàctica brufau), amb lo qual haig de parar i tornar enrere....I comencem a tirar, cada vegada més forts, i passem gent, i més gent...alguns es posen a roda, però acaben caient, pugem cada vegada més ràpid, de manera que arribem al cim de la collada i hem pujat a una mitja de 30km/h!!

La baixada la fem a bon ritme, fent relleus amb un que hem atrapat just al cim i un cop a Ribes els relleus passen a ser d’un ritme brutal, anem tota l’estona a 47-50km/h...Arribem a Ripoll, curva a l’esquerra., curva a la dreta i només queda una última curva a la dreta on hi ha dos policies que no la indiquen...total, que el Fuster que ja se la sap, fa la curva i jo que no, vaig recte....derrape estil dirt-track, creuada antològica i no arrollo al Futer per cosa de milímetres....50m i arribem a meta. Encara que sembli mentida, no m’he fet mal enlloc!!!

Tot plegat 113km, en 3h52, mitja pedalada de 30km/h i 1810m de desnivell...l’entreno de diumenge

(no hi ha fotos)