13/8/08

Transpirinenca boletaire

Dia 0: 29/07/2008 Sant Just - Zarautz Finalment arriba el dia D i sotim de Sant Just a les 13h10 (amb 10 minuts de retard sobre l'horari previst). Anem tirant i a les 14h ja parem a dinar a la Panadella. Anem fent i a les 19h45 ens plantem a Zarautz. Ens instalem al pis del Txetxu i la Idoia, passeig pel poble (ens trobem a l'Arguiñano) i per la platja, deixem el surf per un altre dia, sopar i a dormir que això comença!

Dia 1: 30/07/2008 Donosti - Saint Jean Pied de Port
Despres d'un senyor esmorzar a la platja de Zarautz anem a deixar el cotxe a San Sebastian. Ens despedim del Txtxu i comencem a pedalar, d'entrada una mica perduts intentant sortir de la city. Ens liem una mica pero finalment trobem la carretera bona i enfilem cap al "mitic" Jaizkibel, el primer port de la travessa. Anem tranquils, que es el primer dia i queda mooooolt. Baixem a Irun -el Sergi trenca la cadena-, passem a França, ens tornem a liar una mica (aquest llibre es una mica desastre!) i anem passant portets petits i mes aviat curts. Així ens plantem al Coll d'Otxondo, que es fa durillu per la calor i per acabar el Coll d'Izpegui de 690m. Des d'aqui, quasi tot baixada fins a Saint Jean Pied de Port, un poblet maco, turistic i on ens fotem un sopar espectacular! Tot plegat, 125km, 7h03, una mitja pedalada de 20.6km/h i 2415m de desnivell positiu.

Dia 2: 31/07/2008 Saint Jean Pied de Port - Lurbe St Christeau
Teniem previst arribar fins a Laruns, acabant el dia pujant el coll de Marie Blanc, pero hem optat per la prudencia (o en argot boletaire per la covardia!!)
Sortint de St Jean uns kms facils i de cop, sense avisar el coll de Burdinkurutxeta, pujant cap al bosc d'Irati. Durissim, acollonant, unes rampes brutals, impossible moure el "desarrollo". 5km al 11%, 11.5%, 10.5%... i amb algunes rampes mortals! FInalment hem aconseguit coronar en 1h41', rebentats! Despres de baixar a Larrau a esmorzar, patapam! segon port, que son dosen un, el Suscousse i el Soudet; 20km més. 1200m de desnivell i una calorada de collons, on fins i tot em vaig treure el buff!
Malgrat tot, hem pogut veure que Irati es brutal, un estil Montgarri. Tota l'etapa uns paisatges molt xulos i cada vegada muntanyes mes altes.
En fi, que vist el que hem patit, hem decidit no provar de fer el Marie Blanc, que segons hem llegit es encara pitjor i te rampes de fins el 16%. Demà més!

Comentaris Fuster: durissim, el paisatge espectacular. Hem descobert un nou esport: pujar ports fets pels locus d'aquestes comarques!
Altres incidencies: 4 mossegades de tàvec. Fuster: 5962Kcal, Mangue: 3393Kcal
Resum: 115km, 8h50, 16.4km/h de mitja i 3030m de desnivell

Dia 3: 1/08/2008 Lurbe St Christeau - Luz Saint Saveur
Ens hem aixecat amb pluja i un panorama bastant depriment. Despres de la pallissa d'ahir, escarmentats, avui haviem previst una etapa dura pero sense afegits. Hem començat a pedalar abrigats i tapats, que plovia. En 20min ens hem plantat al peu del Col du Marie Blanc, en teoria temible. Previnguts, hem anat fent, prou be. El port va pujant pero de forma bastant constant i això si, el penultim km al 13% i l'ultim al 12% piquen una mica. Pero no n'hi ha per tant. Tot plegat 9km en 52min i 730m de pujada. El que ens ha quedat clarissim es que si en aquest port hi havia rampes del 16 (com deia el llibre), a la chincheta del dia abans les rampes eren tranquilament del 20%. Hem hagut de rebatejar el port com a Col du Maricon blanc. Hem tirat avall poc a poc, amb pluja i boira i fred i hem fet un entrepa Laruns (on teniem previst fer nit). I d'alla hem començat l'Aubisque, 16km i 1200m. Aquest, una mica mes dur que l'anterior per la distancia i constancia, amb uns quants kms seguits al 8 o 9%. Igual que abans, hem pujat amb pluja i boira i l'hem coronat en 1h20min. baixada i encara 35km fins a puestu fent servir la cabeza tractora.

Avui ens ha semblat un dia de descans, sobretot comparat amb l'anterior, tot i que hem fet mes desnivell que el primer dia. Demà toca etapa reina!
Resum: 98km, 7h04min, 17.4km/h de mitja i 2570m de desnivell

Dia 4: 2/08/2008: Luz St Saveur - Viella
Etapa reina amb 4 senyors ports. Hem sortit ben aviat, que l'etapa prometia. A les 7h30 ja pedalavem Tourmalet amunt. Començant a 710m, molt molt guapo, amb l'ambient encara fresquet. 16km, quasi tots al 8% i els ultims a mes del 10%. Durillo, pero be. Hem pujat en 1h41. Fotos de rigor al cim del coll, a 2114m, les vistes impressionants i hem tirat avall que fa baixada. Baixant ens hem creuat moltissims ciclistes. Alguns que semblaven bons, pero tambe molt pelacanyes suelto i fins i tot una mena d'autobus de la inserso ciclista!

Un cop a baix hem tirat directament cap a l'Aspin. La veritat es que no n'hi ha per tant. Els ultims 4 o 5 km al 8% i pim pam fins dalt a 1593m en 47min. A dalt entrepa i avall, cap al seguent del dia, el Peyresourde, de 12km i 700m. Quan começavem a pùjar ens hem trobat dos catalans (Sergi i Jordi), de Vilafranca, que han resultat ser els que van quedar tercers a la Volta a la Cerdanya de l'any passat, si, els que van haver d'esprintar arribant a Puigcerdà perque els avançavem! En fi, que ens hem emocionat i hem volgut pujar al seu ritme i hem arribat a dalt petats! Això si, els vam haver de donar aigua. A dalt el Peyresourde cocacoles i crepes i avall cap Banheres de Luchon, segons el Sergi, Portaventura per la tercera edat!

De Banheres, 9km i 700m per coronar l'ultim del dia, el Port del Portillon, que s'ha fet durillo pel cansament acumulat i tambe perque fins ara, a França, a cada port teniem indicacions a cada km del percentatge de pujada i de la distancia fins al cim...pero en acostarnos a espanya nasti de plasti.

Hem baixat a Bossost (aquesta i la del Tourmalet, tremendes baixades!) i allà hem posat la cabeza tractora per fer els ultims 16km fins a Viella, on hem arribat a les 16h. Un dia dur pero molt gratificant.
Tot plegat: 125.2km, 8h28, 18.6km/h i 3800m i 3772kcal.

Dia 5 (ultim): 3/08/2008 Viella - La Seu d'Urgell
Hem sortit de Viella i directament a pujar el Port de la Bonaigua, 1100m de desnivell i 23 km interminables, amb trams d'obres i grava pero sense desnivells estridents (1h33). D'allà hem baixat a Sort a pinyó, i finalment hem començat l'ultim port de la travessa. El port del Cantó, que s'ha fet llarg i pesat, amb 21 km i 1000m de desnivell i una calor bastant insuportable...Cim en 1h38 i baixada. A mitja baixada (son 28km de baixada) ja ens hem trobat el Pathfinder que ens venia a recollir. Dinar a Adrall i s'acabó!
Resum: 120km, 6h35, 22.7km/h i 2240m de desnivell

Les fotos estan ordenades: les 9 primeres son del Dia 1, de la 10 a la 19 son del Dia 2, de la 20 a la 23 del Dia 3, de la 24 a la 33 del dia de l'etapa reina i les ultimes 6 del Dia 5

Com a coletilla us poso el grafic del pulsometre. No es veu massa, ja que son les 5 etapes ajuntades, pero si podeu veure una mica el subeibaja!!

Germà ha dit...

Collons quina enveja!!!

Quina poooorrrr heu de fer tots dos. Espero properament poder seguir el vostre ritme però ara per ara m'haurè de conformar en veure i escoltar les vostres gestes en bicicleta. A continuar gaudint de la bici boletbikers!!!!!!!!