11/8/10

26/06/2010 PEDALS DE FOC

Aquest any la participació boletaire a la Pedals es limita a dos valents, el Raimon-less, que deu ser l'unic mortal que ha completat totes 5 edicions non-stop de la prova i jo mateix.

Sortida a les 5h del matí. Ens posem a primera fila i deixem que la tv3 ens filmi. (http://www.elsesports.cat/video/3007390/poliesportiu/Caiac-de-mar, a partir del minut 24).

Com sempre, a la primera pujada tothom surt a esparrecar fins arribar al túnel de Vielha on ningú vol posar-se a estirar dels grups i es baixa el ritme. Sortint del túnel, baixada i al camí que voreja el llac comencem a trobar una mica d'aigua (que serà molta més al llarg del dia) i seguim baixant. El Raimon m'atrapa i arribem junts al primer control a Vilaller.

El recorregut es un pèl diferent de quan vaig fer aquesta cursa el 2007. En coronar el segon coll, hi ha un corriol d'uns 4km que puja i baixa i que cal fer a peu força estona i que acaba amb unes escales mullades "pa-haberse matao". El Coll de l'Oli també es puja per una altra pista (aquest any em sembla molt mes dur) i s'arriba al coll camp a través (fent bolet bike), en teoria seguint unes marques grogues...

Comença el coll de Serreres, i els dos bolets ja ens separem. Resumint un dia prou llarg en poques paraules, a partir de la segona hora començo a patir molt de mal a les cervicals. Pujant em molesta molt, i baixant, cada bony, cada bot em deixa garratibat. Des del km 50 vaig amb un tal Raul d'El Prat, que ha punxat dos cops i que té tres companys davant nostre. Anem fent, jo pujo una mica millor, pero ell baixa mooooolt millor que jo, de manera que mantenim un ritme similar.



Arribem a Espui (dinar)i ens diuen que anem 8è i 9è. Comencem a pujar el triador i arribem a dalt en 1h15 i seguim cap al Coll de la Creu d'Eixol (o era el Coll de la Portella??), on comença la baixada a Espot. Arribem a Espot en 9h08 i allà atrapem als 3 companys del Raul i un de Terrassa. Seguim tots junts, a bon ritme.

Son del Pi, Alòs d'Isil i Montgarri, on comença a ploure una mica. Pujem al Pla de Beret i enfilem la baixada cap a Vielha, on arribem en 13h09min43segons, en les posicions del 3er al 7è...Nostamal.



El Raimonless pateix alguns problemes contakilometrils i ha d'enganxar-se a la roda d'alguna bona anima, que resulta ser un nano de Torelló (ja sabeu que diuen dels de Torelló). I per acabar d'arrodonir, els cau un xafec (la descripció del Raimón es "Quebrantahuesos 2" pujant el pla de Beret. Tot plegat, el Raimón acaba en la 12ena posició en 14h30min43segons.

Com diu el Raimón, som uns màquines!